Inkoop management

Highland Purchasing is een inkooporganisatie voor Hotels & Horecabedrijven in de Benelux. Onze deelnemers zijn primair, niet-concerngebonden hotels, conferentiecentra, restaurants, bungalowparken, zorginstellingen en golfclubs. Ons bedrijfsdoel is inkoopactiviteiten van onze deelnemers te combineren tot grote volumes, waardoor met leveranciers door heel Nederland – per productgroep één – gunstige afspraken gemaakt kunnen worden wat betreft prijs, kwaliteit en service.

Deze afspraken zijn voordeliger dan de afspraken, die de afzonderlijke deelnemers ooit zouden kunnen maken. In de dagelijkse praktijk plaatsen deelnemers van Highland Purchasing hun bestellingen rechtstreeks bij onze leveranciers via afspraken & mantel overeenkomsten die Highland Purchasing heeft gemaakt met de groothandels, leveranciers en fabrikanten.

Begin 2018 telt Highland Purchasing 140 Deelnemers aan de zijde van afnemers. Ons doel is dit aantal jaarlijks uit te breiden met 10 tot 15 nieuwe Deelnemers en hierdoor, met nog grotere volumes, nog gunstigere condities te bedingen. Momenteel hebben wij met 80 Leveranciers overeenkomsten afgesloten.

 

Managing Director van Highland Hotels is de heer Jan A. van de Kooij.

Van de Kooij heeft ruime management ervaring opgedaan bij de volgende hotelketens in binnen- en buitenland: Marriott Hotels Inns & Resorts, Accor, Scandic Hotels en Golden Tulip Hotels Inns Resorts.